Imagonin uusi myyntijohtaja Jari Partanen

Imagon sai uuden myyntijohtajan

Imagonin uusi myyntijohtaja, Jari Partanen, palaa takaisin Imagonille kymmenen vuoden jälkeen. Jari on työskennellyt aiemmin yhtiössä myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen tehtävissä. Nyt Jari palaa tuttuun taloon tuoden mukanaan uusia eväitä sekä myynnin johtamisesta että kansainvälisen teemarakentamisen puolelta.

Jari siirtyy Imagonille Lappsetin tytäryhtiöstä, Fantasia Works Oy:stä, missä hän on toiminut erilaisissa myynnin johtotehtävissä teemapuistoliiketoiminnassa noin 10 vuoden ajan.

Imagonilla myyntijohtajan tehtäviin kuuluu uusasiakashankinta sekä myyntitiimin johtaminen. Tavoitteena on tuoda reipasta uutta vauhtia Imagonille Suomessa. Jari itse kommentoi pestiään näin: – Näen kasvumahdollisuuksia myös uusilla alueilla. Erityisesti siinä, miten imagonlaisten osaamista alumiiniprofiilivalmistuksesta ja Kajaanin monipuolista konekantaa pystyy hyödyntämään opasteiden, valomainonnan ja myymälämainonnan ohella myös uuden liiketoiminnan kehittämisessä.

– Imagonin osaava myyntitiimi koostuu itseni lisäksi kolmesta myyntipäälliköstä, joilla jokaisella on omat vahvuusalueensa. Kokenut projektiorganisaatio pitää huolen siitä, että asiakkaan kanssa sovitut asiat pitävät ja toimitukset ovat ajallaan asennettuna, Jari lupaa.

Hyvä myyjä on luova ja osaa kuvitella asioita isosti

Jarin aiempi kokemus Imagonilta on vuosilta 2004-2014. Vaikka talo on sama, on se myös muuttunut. Imagon hakee nyt uutta kasvua Suomesta sekä toimii muissa Pohjoismaissa BrandFactory Scandinavia AB:n tuotantokumppanina.

Jari palaa kainuulaiseen perheyhtiöön motivoituneena uusiin haasteisiin, erityisesti päivittyneen konekannan tarjoamien mahdollisuuksien vuoksi. – Olen aina ollut kiinnostunut hyvästä designista ja sen kaupallistamisesta. Imagon pystyi tarjoamaan juuri tällä kulmalla sopivan haasteen, Jari kehuu.

Imagonilla Jarin toiminta-alue kattaa koko Suomen ja hän keskittyy erityisesti ketjuasiakkaiden kanssa toimimiseen. Jari korostaa, että asiakassuhteiden rakentaminen ja ylläpitäminen sekä asiakkaiden tarpeiden kuunteleminen ovat avainasemassa menestyksekkäässä myyntityössä.

Hyvän myyjän ominaisuuksiksi Jari mainitsee kyvyn kuunnella asiakasta. Hyvä myyjä osaa rakentaa ehdotuksensa siten, että se tuottaa asiakkaan liiketoimintaan aidosti arvoa. – Valomainosalalla pieni luovuus ei ole myyjälle pahitteeksi. Pitää osata kuvitella isosti!

Tuoreita ajatuksia elämysalalta

Jari korostaa tarinankerronnan ja yksityiskohtiin panostamisen merkitystä. Hän tuo mukanaan oppeja elämysbusineksesta, erityisesti valaistuksen interaktiivisuuden ja monimuotoisuuden osalta.

– Ala kehittyy ja teknistyy kovaa vauhtia ja näyttöjen määrä kasvaa tälläkin saralla. Itse uskon hyvään muotoiluun sekä viimeisteltyyn sekä selkeään liikepaikan ilmeeseen. Omana missionani on liikepaikkojen elävöittäminen teemarakentamisen keinoin. Tuon alalle vähän erilaista kulmaa elämysbisneksestä, Jari nauraa.

Asiakkaiden vastuullisuusohjelmat asettavat vaatimuksia myös kumppaneille

Imagonilla vastuullisuus on luonteva osa arkea ja kaikkea toimintaa. Jari korostaa yrityksen sitoutumista ympäristöasioihin. Hän uskoo, että ympäristöasioita ei voi koskaan huomioida liikaa. – Isolla osalla asiakasyrityksistämme on kattavat ympäristöohjelmat esimerkiksi hiilijalanjäljen pienentämiseksi. Samalla asiakkaiden ympäristötavoitteet asettavat vaatimuksia kumppaneille.

Vastuullisuuteen kuuluu myös luottamus. – Luottamus syntyy siitä, kun pidetään kiinni siitä, mitä luvataan. Imagonin puoleen käännytään silloin, kun toivotaan asioinnin helppoutta, aikataulujen pitävyyttä sekä innovatiivista otetta, Jari listaa.

Koti pysyy Kuopion Saaristokaupungissa

– Asun Kuopiossa perheeni kanssa. Olen syntyperäinen kuopiolainen enkä usko, että minua saa kovin helposti täältä muuttamaan. Kallaveden vesistö ja Puijon luonto ovat lähellä sydäntäni. Jari kertoo, että vapaa-aika kuluu perheen parissa ja harrastusten, kuten jalkapallon ja ruoanlaiton, parissa. Kainuussa hän viihtyy erityisesti Vuokatin rinteillä.

Jari odottaa innolla tulevia haasteita ja mahdollisuuksia ja haluaa tarjota asiakkaille helppoutta, elämyksiä ja luovia ratkaisuja.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Mikko Okkonen, toimitusjohtaja, Imagon Oy, mikko.okkonen@imagon.com, puh. 040 300 4087
Jari Partanen, myyntijohtaja, Imagon Oy, jari.partanen@imagon.com, puh. 040 300 4040