Imagon myy Ruotsin ja Norjan toimintonsa ruotsalaiselle BrandFactory Scandinavia AB:lle

Imagon on tänään myynyt tytäryhtiöidensä Imagon AB:n ja Imagon AS:n koko osakekannat BrandFactory Scandinavia AB:lle. Kauppa vahvistaa Imagon Oy:n strategisia valintoja, liiketoimintaa keskitetään Suomeen sekä Suomen yhtiön kautta kansainvälisille markkinoille.

Imagon Oy ja BrandFactory Scandinavia AB ovat lisäksi solmineet uuden yhteistyösopimuksen vastatakseen erityisesti suurimpien asiakkaiden tarpeisiin. Imagonista tulee BrandFactory Scandinavian merkittävä valmistuskumppani Ruotsin ja Norjan markkinoille. Lisäksi Imagon ja BrandFactory Scandinavia yhdistävät osaamisena ja kapasiteettinsa joidenkin asiakkaiden palvelemiseksi myös Suomen markkinoilla.

”Olemme halunneet löytää pitkäaikaisen, taloudellisesti vakaan kumppanin, joka jakaa näkemyksemme toimialan tulevaisuudesta. Olemme vakuuttuneita siitä, että yhteistyö BrandFactory Scandinavian kanssa on oikea tapa edetä ja olemme iloisia voidessamme vahvistaa asiakastarjontaamme yhteistyössä”, kertoo Imagon Oy:n toimitusjohtaja Mikko Okkonen.

Imagon on yksi Suomen johtavista valomainos- ja opasteyrityksistä, joka tarjoaa asiakkailleen myös liiketilojen ja toimitilojen sisä- ja ulkomiljööseen liittyviä tuotteita ja palveluita, esimerkkinä
suurkuvatulosteet. Imagon on Kajaanissa 1988 perustettu perheyritys, jolla on jo 20 vuoden kokemus kansainvälisistä markkinoista. Tuore yhteistyö BrandFactory Scandinavian kanssa vahvistaa merkittävästi yhtiön toimintaa ja avaa uusia mahdollisuuksia pohjoismaisissa asiakkuuksissa.

Yrityskaupan myötä BrandFactory Scandinavia laajentaa tarjontaansa ja asiakaskuntaansa. Yritysoston tavoitteena on vahvistaa yhtiön asemaansa Skandinavian markkinoilla erityisesti valomainoksissa, infonäytöissä, sekä teippaus- ja opasteratkaisuissa.

”Olemme erittäin iloisia voidessamme toivottaa Imagonin Ruotsin ja Norjan yhtiöt tervetulleeksi BrandFactory Scandinaviaan. BrandFactory ja Imagonin Ruotsin ja Norjan toiminnot täydentävät toisiaan. Pystymme yhdessä tarjoamaan asiakkaillemme enemmän opasteratkaisuja ja laajempaa kapasiteettia”, sanoo BrandFactory Scandinavian toimitusjohtaja Jakob Söderbaum.

Lisätietoja:
Mikko Okkonen,